For når kunden efter forhandlerens stærke argumenter er blevet sikker på, at en Citrix-løsning er noget for ham, griber han ofte røret og ringer rundt for at få at se, om han ikke kan få produktet billigere hos en anden forhandler.
»Vi kan ikke forbyde kunden at ringe rundt efter den bedste pris. Men vi kan belønne den forhandler, som har dedikeret sig til os og med høj kompetence har fået overbevist kunden,« siger Stefan Sjöström, Citrix-ansvarlig for EMEA-området.
Han offentliggjorde det nye belønningssystem Solution Advisor Rewards over for CRN på Cebit-messens premieredag.
I store træk går konceptet ud på, at man som forhandler registrerer sig hos Citrix, når man er i gang med salgsprocessen. Dermed sikrer man sig 5 til 10 procent margin på ordren, uanset om man selv får underskriften, eller en konkurrent løber afsted med kunden. Alle Citrix-partnertyper er omfattet af belønningssystemet, oplyser Stefan Sjöström til CRN.
»Vi vil gerne hjælpe de forhandlere, som dedikerer sig til os. Det skal kunne betale sig at have kompetence på Citrix,« lyder hans begrundelse for det nye koncept, som allerede er sat i gang.