Teleselskabet Tele2's kampagne, hvor nye kunder kan ringe for 6,25 øre i minuttet om aftenen, chokerer ikke konkurrenterne.
De hæfter sig ved, at det er et tidsbegrænset slagtilbud og ikke gælder de eksisterende kunder.
- Vi har i øjeblikket ingen planer om at sænke vores priser på fastnettelefoni. Vi går ikke efter at være billigst, men efter at tilbyde en vifte af gode produkter, siger markedsdirektør Thomas Hüttel, TDC Privat.
Han medgiver dog, at TDC selvfølgelig holder øje med, om Tele2 får succes med sit nye tiltag. Skulle det være tilfældet, kan en reaktion fra telekoncernen ikke udelukkes.
Stor opgave
Telia er også på dupperne over Tele2 markedsføring, men heller ikke her er der udsigt til, at det svenske selskab vil matche priserne.
- Om Telia har tænkt sig at foretage sig noget lignende ønsker vi af konkurrencemæssige hensyn ikke at kommentere konkret lige nu, siger en ordknap Peter Bredgaard, administrerende direktør i Telias fastnetselskab, Telia Networks.
Tele2 har kastet sig ud i en stor opgave. TDC har en markedsandel på over 80 procent, og TDC's fastnetkunder har altså - trods konkurrence på markedet - vist sig at være loyale over for det tidligere monopolselskaber, i hvert fald når det gælder selve abonnementet.