Hvor Lenovo i dag faktisk ikke er tilstede på det europæiske forbrugermarked, er situationen en ganske anden i Asien, hvor Lenovo sidder på 12 procent af salget til private. Efter lang tids tøven melder Lenovo sig nu klar til at introducere modeller rettet mod det europæiske forbrugermarked
»Vi venter lidt med at fortælle hvilke lande i Eruopa, der kommer først. Men nu går vi ind på consumer-markedet. Og vil vil være meget aggressive, når vi gør det;« siger Milko van Duijl, chef Lenovo i Europa (Emea).
Han fortæller, at computerne til privatmarkedet vil bygge på kendte teknologier hentet fra blandt andet thinkpads. Også teknologier som muligheden for at logge på computerne med ansigtsgenkendelse, vil efter al sansynlighed blive integreret i de nye computer-serier, der skal sælge til private i Europa.
»Vi vil tage hensyn til de erfaringer, vi har gjort os på det kinesiske marked, hvor Lenovo er markedsledende. Disse ideer vil vi tilpasse det europæiske marked. Jeg vil ikke gå i detaljer, men vil godt sige at vi går til markedet med nogle stærke koncepter,« siger Milko van Duijl.