Panasonic Nordic ansatte tidligere i år Andrea Gisle Joosen som ny adm. dir. Hun kom fra lingeri-firmaet Chantelle og hendes erfaringer med markedsføringen af dameunderbenklæder skal nu bruges til at gøre Panasonics brand mere sexet. Hun får nu hjælp af en nyansat salgschef, Joe Colvin, og en nyansat markedschef, Mikael Färjsjö.
»Det kraftige prispres inden for hjemmeelektronikbranchen har medført, at producenterne har fokuseret på produktion, udvikling og distribution - og lagt mindre vægt på at opbygge de enkelte varemærker. Det vil Panasonics nye ledelse lave om på. Panasonic er et velkendt varemærke i Norden, men forholdet til forbrugerne har brug for at blive styrket,« siger Andrea Gisle Joosen.
Mikael Färjsjö, der tiltræder sin stilling til november, kommer fra en stilling som markedschef for Nokia i Skandinavien. Han har været ansat hos Nokia siden 1994, først med hjemmeelektronik som arbejdsområde og senere også som ansvarlig for lanceringen af digitial-tv i Sverige.
»Hos Nokia har varemærkearbejdet længe været et prioriteret område, og nu er mine erfaringer derfra et stærkt aktiv. Panasonic er en spændende virksomhed med høj innovationsevne og fantastiske produkter, og nu handler det om at udjævne kløften mellem produkterne og varemærket,« siger han ifølge en pressemedelelse fra Panasonic Nordic.
Panasonic er et sub-brand under det japanske konklomerat Matsushita Electric Industrial Co. Ltd. Det nordiske selskab omsætter for cirka 2,2 milliarder svenske kroner om året og har i alt 110 ansatte. I Norden markedsføres fortrinsvis produktgrupperne audio/video, hi-fi, kontorprodukter, telekommunikation, husholdningsprodukter, batterier, professionelt broadcast-udstyr samt elektriske komponenter.