Med en omsætning på 550 millioner kroner vil Topnordic nu booste Ementors gamle serviceforretning. En netop indgået aftale med Samsung om at bliver servicepartner er et led i den plan.
»Vi har generelt høje vækstmål med vores serviceforretning. Der vil også komme flere afttaler efter Samsung-aftalen. Oplagt er vores nye Apple-satsning, hvor vi også saster på at blive certificeret på services,« siger Peter Trans, direktør i Topnordic.
Peter Trans fortæller, at for Topnoridic handler det om , at kunne til byde kunderne det hele. Derfor satser selskabet også på at få serviceaftaler med de producenter, der fylder mest i Topnordics salg.
»Vi er allerede i tætte partnerskaber med mange af dem. Det er både godt overfor producenterne, men også overfor kunderne, at vi kan sige, at vi dækker det hele,« siger Peter Trans.
I dag har Topnordic en bred dækning på producenter som IBM, HP og Lenovo.
Samtidig ser Peter Trans også gode muligheder i at satse på det segment, han kalder desktop-service.
»Service på klienterne ligger et stykke nede i værdikæden. Men der er en kraftig efterspørgesel efter den. Derfor ser vi det som en konkurrenceparameter. Når vi nu har 250 mand i bilerne hver dag, så er det naturligt, at de også leverer desktopservice,« siger Peter Trans.