LG Electronics har netop lanceret en serie af bærbare computere i Sverige og Finland. Til august kommer turen til det danske marked. Der er forhandlinger i gang med flere distributører, men allerede nu slår LG fast, at de også vil gå uden om distributørerne i forsøget på at få fodfæste på det danske marked.
»Vi vil ud gennem alle kanaler. Og det betyder, at vi også vil vælge at gå uden om distributørerne i nogle tilfælde,« siger Teija-Marie Pierre, der er marketingsdirektør for LG Electronics i norden.
Hun vil endnu ikke oplyse, hvilke kanaler det kommer til at dreje sig om, men understreger, at det ikke kun kommer til at ske via it-salgskanalen.
Hos distributørerne er LG's planer også kendt. Ud over Scribona er det ikke klart, hvilke danske distributører der kommer til at føre LG's notebook-portefølje i Danmark. Hos Tech Data lyder meldingen afventende, mens Ole Mortensen hos SMG åbent erklærer, at han er interesseret.
»Vi er i forhandlinger med KLG, og jeg håber da, at vi også får mulighed for at tilbyde dem på det danske marked,« siger Ole Mortensen, direktør for SMG Danmark.