Artikel top billede

TDC spinder stadig guld på fastnet

TDC hævder, at effekten af ny prispolitik, er flere samtaler på fastnettet. Den nye forhøjede opkaldsafgift er værktøjet, der skal holde live i fastnettet, lyder det fra telegiganten.

Fastnetkunderne har i flere år forladt TDC, men de tilbageværende kunder er vilde med deres telefon.

Det fortæller TDC, som nu kan se de første effekter af en ny prispolitik.

Fra den 1. oktober har det kostet én krone at ringe til andre fastnetkunder uanset hvor lang tid, man orkede at tale. Den faste pris har ifølge TDC fået fastnetkunderne til at tale 3,2 millioner minutter mere i telefonen, end de plejer at gøre om måneden.

"Kunderne er glade og giver sig tid til længere samtaler med hinanden, og det viser med al tydelighed, at enkle og forståelige priser er det, kunderne gerne vil have," siger Jesper Theill Eriksen, koncerndirektør for TDC's privatforretning, i en presse meddelelse.
 

Fejl koster også én krone

Men selv om prisen er blevet simplificeret, så kan man stadig få uventede poster på sin regning.

TDCs omlægning af priserne betyder, at alle opkaldsforsøg koster én krone. Selv en fejltastning koster én krone på regningen. Desuden skal man medregne et månedligt abonnement på mellem 134 og 299 kroner.

Et andet element er opkald til mobiltelefoner, der ikke er omfattet af tilbuddet. Her er der stadig en minutpris på 79 øre + én krone for opkaldet, og i mange tilfælde er det svært at gennemskue, om man er i færd med at ringe til en mobiltelefon eller en fastnet. 

Generelt er det de stortalende kunder, der bedst kan udnytte TDCs faste pris.

"Der vil heldigvis være endnu flere penge at spare i december for vores kunder, da telefonsamtalerne traditionelt varer en del længere omkring juletid. Noget kunne tyde på, at vi med 1,00 kr. per samtale har fundet løsningen, der skal give nyt liv til fastnettelefonen" siger Jesper Theill Eriksen.

TDC er ikke ene om flatratepriser på fastnettelefoni. Selskaber som Telenor, Stofa og Onfone tilbyder lignende faste priser.

Blandt andet Ældre Sagen har kritiseret, at TDC med sin nye prisstruktur hiver endnu flere penge ud af de ældre kunder, som de typiske ejere af en fastnettelefon. TDC oplyser, at man kan bede om at få de gamle vilkår, hvis man ikke bryder sig om de faste priser fra 1. oktober.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere