Ifølge stifter og direktør Dines Barsøe skyldes succesen først og fremmest, at man lægger vægt på tryghed og troværdighed.
»For eksempel tager vi telefonen, når kunderne vil i kontakt med os. I det hele taget bruger vi masser af ressourcer på support. Det har vi valgt at bruge lønkroner på,« pointerer Dines Barsøe.
Han mener ikke, at man kan overleve ved at konkurrere på prisen. Man skal have samme prisniveau som konkurrenterne, men forskellen ligger i den service, man tilbyder.
De fleste pda'er fra Dines Barsøes onlineshop sælges sammen med ekstraudstyr som tasker og bilholdere eller med navigationssoftware. Mange kunder har spørgsmål om, hvordan man sammensætter tingene rigtigt, eller hvordan de får for eksempel synkroniseringen med en pc til at fungere, og de spørgsmål kan de få mundtligt svar på. På den måde adskiller PDAshoppen sig fra mange af konkurrenterne, hvor kommunikationen med kunden primært foregår via e-mail.
PDAshoppen har også en fysisk forretning, hvor man kan røre ved produktudbuddet, og hvor erhvervskunder kan indgå større aftaler.
»Men eksistensen af vores fysiske butik giver også online-kunderne en fornemmelse af tryghed, som er vigtig,« siger Dines Barsøe, som ikke vil sætte tal på, hvor meget PDAshoppen kan vokse yderligere på det danske marked. Han vil ikke udelukke, at en eksport af konceptet til for eksempel Tyskland eller Frankrig kunne være en fremtid vej for den hurtigvoksende online-forretning. Endnu er dette projekt dog kun på skitseplanet hos den ambitiøse jyde.