For direktør Frank Mortensen er der ingen tvivl om at A Gains andet årsregnskab viser, at softwareforandleren A gain har skabt sin plads i markedet.
»Vi er gået fra at være en opstartsvirksomhed til at være en vækstvirskomhed. Hvor vi det første år var den nye i klasen, så er vi nu en etableret spiller, som er blandt de største på vores område,« konstaterer han.
Hvor 2006 gav et mindre overskud på 200.000 kroner, har 2007 vist at A Gain kan tjene penge med et overskud på 7,6 millioner kroner før skat.
Bruttofortjenesten er i samme periode vokster med over 100 procent, samtidig med at A Gain har styrket forretningen ved at købe softwareforretning ud af Netkoncept.
Ved den lejlighed blev den resterende storageforretning samtidig solgt fra til Netkoncept, hvilket betyder at A Gain i dag er en ren softwareforhandler.
»Vi startede egentlig med både storage og software, og jeg må indrømme at jeg troede ret meget på storagedelen. Men det vidste sig meget svært at kombinere med softwareforretningen. Så da vi købte softwareforretningen, lod vi samtidig storageforretnigen gå til Netkoncept,« fortæller Frank Mortensen.
Fremover satser A Gain på at vækste forretningen organsisk.
»Vi mener, at vi godt at kan nå vores vækstplaner gennem organisk vækst. Derfor er vi ikke tvunget til at købe op. Men kommer der en god mulighed vil vi selvfølgelig gerne forcere væksten,« siger Frank Mortensen.