I erkendelse af, at det britiske marked er sværere at gå til via direkte slag, har danske Softscan besluttet at gå kanalvejen. Til det formål har selskabet ansat en 57-årig britisk kanalveteran til at bygge den engelske forretning op.
Phil Watts har 29 år erfaring fra branchen og har tidligere haft ansvaret for sikkerhedsfirmaet Dr. Solomons på det engelske marked, ligesom han har haft ansvaret for Trend Micros engelske kanal.
»Det har været meget afgørende for os, at vi har fået hyret en erfaren mand som Phil Watts, der kan fortælle os, hvordan vi skal gribe det engelske marked an,« siger Thomas Holm, der er direktør for Softscan.
Gennem de sidste 8-9 måneder har Softscan angrebet det engelske marked direkte. Men med ansættelsen af Phil Watts går Softscan nu over til en ren kanalstrategi.
»Det engelske marked er anderledes end det skandinaviske. Virksomhederne er meget skeptiske overfor telefonmarkedsføring, og går meget mere gennem forhandlere. Derfor har vi valgt at sadle om og koncentrere os om at sælge via forhandlere,« siger Thomas Holm.