E-Boks har femdoblet antallet af tilmeldinger i løbet af EM i kvindehåndbold, så der nu er mere end 125.000 brugere registreret. Målet er at nå 150.000 inden sommer.
- Det ser det ud til, at vi når uden de store sværdslag, siger marketingchef Trine Tirsgaard Dam fra E-Boks oven på de danske guldmedaljer.
E-boks har brugt 15 millioner kroner på at sponsorere EM i kvindehåndbold. Ifølge E-Boks er pengene givet godt ud, fordi sponsoratet har givet navnet E-Boks en bred eksponering.
- Sponsoratet har været med til at give E-Boks navnet en bred eksponering. Vi er simpelthen kommet ud i dagligstuerne hos alle dem, der har fulgt med i EM, siger Trine Tirsgaard Dam.
Det er ikke tilstrækkeligt at slå sit navn fast i en moderne reklamestrategi, siger seniorrådgiver i reklamebureauet Bysted, Ajs Dam.
- Succesen skal vurderes ud fra de kriterier, som er sat som udgangspunkt. Hvis målet har været, at få navnet slået fast i danskernes bevidsthed, må man sige, at det er lykkedes godt. Men man er nødt til at følge op med en kampagne, der fortæller hvad E-Boks er, og hvad det kan bruges til, siger Ajs Dam fra reklamebureauet Bysted.
Trine Tirsgaard Dam er enig.
- Det er klart, at det ikke er nok at få navnet eksponeret. Folk skal også vide, hvad det går ud på. I forbindelse med EM har vi startet en kampagne, som skal udbrede kendskabet til, hvad E-Boksen kan bruges til. Nu handler det om at få folk til at se fordelene, siger hun.