Den frivillige CBC-kæde havde et godt 2005 med en vækst i indkøbene på 14 procent. De tilknyttede forretninger solgte it-varer for 740 millioner kroner. Det er direktør Peder Hvejsel godt tilfreds med.
»Vi er vokset, og det afspejler sig i den eksterne omsætning. Samtidig er den interne loyalitet over for vores indkøbsaftaler ved at nærme sig 100 procent. Det gør, at vi også får en solid vækst i vores indkøb hos distributørerne,« fortæller CBC-direktøren.
Den voksende indkøbsvolumen, som er blevet fordoblet siden 1999, har sat en tyk streg under CBC-kædens levedygtighed, og derfor har kæden også fået en stærk position i markedet overfor både distributører og producenter.
»Det er klart, at når vi fordobler indkøbsvolumen så ændrer rollen sig. Der er ingen tvivl om, at opfattelsen hos leverandørerne er helt anderledes end for ti år siden. Der er ingen, som stiller spørgsmålstegn ved om vi overlever længere. Det gør os stærkere,« siger Peder Hvejsel.
I dag har CBC-kæden 66 medlemmer med 400 medarbejdere, der tilsammen solgte it-produkter for 740 millioner kroner i 2005.