Før påske annoncerede Lenovo, at firmaet fremover vil nå SMB-markedet i USA via elektronikkæden Best Buy for at øge salget.
Siden langede Alan Weinberger, der er bestyrelsesformand og administrerende direktør for VAR organisationen - der tæller mere end 2000 medlemmer - ud efter Lenovo og beskyldte pc-producenten for at snuppe it-forhandlernes levebrød.
Men Stephen Mungall, der er salgsdirektør for Lenovo i USA, har nu taget bladet fra munden. Han siger:
»Vi går kun efter de små virksomheder, der har mellem én til tyve ansatte. Og dem har Best Buy-kæden 136 af på nuværende tidspunkt. Vi er i gang med at lancere vores nye mærke Lenovo 3000 og samtidig bliver vores Think line produkter også disponible til de små virksomheders kunder,« udtaler han.
Salgsdirektøren regner med at forøge salget igennem Best Buys kunder. Han henviser til analyser, der viser at netop de små forhandlere køber igennem Best Buy kæden.
»I øjeblikket når vi ikke de små virksomheder, og det er det vi prøver på. Men jeg kan forsikre, at Best Buy kæden ikke får særaftaler på pris. De får nøjagtig de samme aftaler som Ingram Micro og Tech Data,« beretter han.