Resultatet er nemlig 1 million kroner bedre end budgetteret. Og NaviComs ejer og administrerende direktør, Jan R. Christoffersen, forventer vækst og overskud allerede i 2004.
»Jeg er særdeles optimistisk med hensyn til udviklingen i 2004 og forventer et overskud i størrelsesordenen 2,4 millioner kroner. Vores fokus på en række udvalgte kerneområder, for eksempel projektorienterede virksomheder og medlemsorganisationer er helt rigtig, og samtidig kan vi mærke stigende aktivitet på det offentlige marked. Vores internationale satsning er sund og fornuftig og handler ikke om at åbne kontorer over hele verden på én gang,« siger Jan R. Christoffersen.
Han peger blandt andet på, at NaviCom i et svært 2003 har vundet markedsandele på en række forretningsområder. Det skyldes angiveligt, at man har fokuseret på en række kerneområder som brancheløsninger til projektorienterede virksomheder samt udviklingen af projektstyringsmodulet Project Management til Navision.
»Vi har i stadig stigende grad oplevet, at kunderne er blevet opmærksomme på betydningen af en samarbejdspartner, som har den nødvendige forretningsmæssige indsigt og tekniske kompetence til at implementere store it-projekter indenfor den aftalte tidsramme og til den aftalte pris. Desuden er vi 100 procent fokuseret på at levere Navision-løsninger, og det tror jeg, tiltaler mange kunder,« mener Jan R. Christoffersen.
I 2003 har NaviComs mest markante ordrer været Synoptik og Scandic Hotels, ligesom man er blevet udvalgt som leverandør af aktivitets- og ressourcestyring til de statsvirksomheder som benytter Navision Stat.
Desuden er der indgået aftaler med 12 konsulenthuse i blandt andet USA, Canada, Singapore, Kroatien, Sverige, Norge og Holland om at sælge NaviComs Project Management modul til Navision.
Endnu er der imidlertid ikke udelukkende grund til jubel. NaviComs omsætning i 2003 var på 40,2 mio. kroner imod 41,0 mio. kroner i 2002 - altså et lille fald. Desuden er egenkapitalen i selskabet negativ.
Jan R. Christoffersen købte NaviCom i juni 2003 og gjorde dermed en ende på en flere års omskiftelige ejer- og ledelsesforhold. Jan R. Christoffersen var direktør i Carl Bro Gruppen, som ejede NaviCom i en kortere årrække, og han er nu eneejer af selskabet.