»Vi har manglet et monitorprodukt i vores portefølje, som har netop den kombination af brand, kvalitet og pris som efterspørges af en bred skare af vores forhandlere - især blandt SMB-forhandlerne, hvor Actebis ellers har oplevet enorm vækst gennem det seneste par år. På den måde er samarbejdet med Samsung den ideelle løsning for Actebis,« udtaler Lars Christensen, Actebis.
»Samarbejdet med Samsung er samtidig opstarten på et samarbejde med en af verdens største producenter af consumer-elektronik. I en tid hvor IT-, lyd- og video-produkter i stadigt større omfang »smelter sammen« til nye produkttyper, er vores samarbejde med Samsung uhyre vigtigt for Actebis og udgør særdeles interessante perspektiver for fremtiden,« tilføjer han.
»Samsung er Danmarks førende monitormærke, men der er stadig et stort uudnyttet vækstpotentiale. Vi har derfor set et behov for blandt andet at forstærke vor distribution i Danmark. Markedet i Danmark er konkurrencemæssigt hårdt, og det faldt os naturligt at finde en partner med mulighed for at give Samsungs produkter det fokus, deres kvalitet og brand berettiger. Valget faldt på Actebis, som havde et hul i sortimentet, og som kan give Samsung det fokus vi søger,« forklarer Samsungs nordiske chef Bertil Jansson.
Samsungs monitorer distribueres i forvejen af Tech Data, hvor salgs- og marketingdirektør Tinna Pichard dog ikke føler sig særlig stødt over den nye konkurrent på dette felt. Samsung har i lang tid varslet, at man ville have endnu en distributionskanal i Danmark, lyder hendes reaktion.