Stridens æble er et Nvidia FX 1300 grafikkort til 3.350 kroner eksklusive moms, som Compart tilbage i oktober anskaffede for en kunde. Kortet skulle i en pc af et andet mærke end Dell, men virkede ikke i denne.
Hos Dell mente man imidlertid ikke, at der var noget i vejen med kortet:
»Grafikkortet er testet af en Dell-tekniker og er fundet at virke. Med henvisning til punkt 7 og 17 i leverance-vilkårne er Dell ikke ansvarlig for kompatibilitet med tredjepartsprodukter. Vi accepeterer derfor ikke at kortet er mangelfuldt,« hed det i en udtalelse fra Dells nordiske operations manager Mikael Hass, efter at sagen i et par måneder havde cirkuleret frem og tilbage mellem Compart og Dells kundeservice.
I sidste uge fik Compart nok og har nu udtaget stævning mod Dell for at få refunderet de 3.350 kroner.
Dells marketingdirektør Peter Larsson, siger at selskabet normalt ikke udtaler sig om specifikke kundesager.
»Men hvis en kunde er blevet så utilfreds, at han ringer til CRN, så må vi da kigge på det. Så foreligger der en situation, hvor vi selvfølgelig vil kontakte kunden, men de konkrete forhold kan vi ikke diskuterer i presssen,« lyder det fra marketingdirektøren.
Læs mere i CRN nr. 1/2005, der udkommer i dag.