Af indlysende årsager vil HP's danske kanaldirektør Anders Herløv ikke kommentere den verserende debat i USA omkring HPs samarbejde med den store forhandler CDW, hvor HP yder tilskud til etableringen af en 110 mand stor SMB-salgsorganisation.
Herløv understreger dog, at HP i Danmark sagtens kan finde på at give en forhandler løntilskud til et konkret projekt.
»Vi laver jo aktiviteter med vores forhandlere, som vi også putter penge i. Det kunne udmærket være et projekt, hvor der ansættes en ekstra sælger,« siger Anders Herløv.
Som et eksempel på den slags aktiviteter HP kører i Danmark nævner Anders Herløv It Sales Academy.
»Vi kører It Sales Academy. Det lugter lidt af det. Her rekrutterer vi sammen med partnere nye sælgere til branchen, som vi giver en fuld uddannelse. Vi betaler ikke sælgernes løn, men deres uddannelse. Men det er også en pæn sjat,« siger Anders Herløv.
Han understreger, at alle danske Preferred Partnere hos HP får midler stillet til rådighed. Herløv afviser samtidig, at HP i Danmark vil samle SMB-satsningen hos en stor forhandler.
»Vores holdning er, at SMB-kunder betjenes mest effektivt af lokale partnere eller partnere, der løsningsmæssigt ligger tæt på kunden,« siger Anders Herløv