CBC-forhandleren Data Gården kan for sjette regnskabsår i træk fremvise fremvise et solidt overskud.
Med et resultat på to millioner kroner før skat, har Data Gårdens direktør Jes Korvig Olesen god grund til at trække på smilebåndet. Resultatet er virksomhedens bedste hidtil, og en forbedring på 25 procent sammenlignet med forrige år.
»Vi har været heldige i vores produktvalg, for eksempel vores professionelle Acer-serie på bærbar-siden og Brother på printer-siden. Og så er vi ikke rendt i ind i en hulens masse RMA-bøvl og utilfredse kunder. Og så har vi været utrolig glade for samarbejdet med CBC-kæden, som har givet os en god markedsføring,« fortæller Jes Korvig Olesen.
Selvom virksomheden i august flytter ind i nyere og dyrere lokaler, som er tre gange så dyrt og stort som hans nuværende lokaler, skal der mere til at skræmme jyden fra trekantsområdet.
»Vi regner med at lande på samme niveau. Selv om vores nye lokaler bliver væsentlige dyrere, så får vi 1.000 m2 mod nu 300 m2. Men vi håber, at den bedre beliggenhed vil opveje de øgede omkostninger. Faktisk får vi bedre mulighed for at præsentere flere varer i butikkerne, som nu er gemt på lageret,« siger Jes Korvig Olesen.
Halvdelen af Data Gårdens kunder er fra b2b-segmentet, mens den anden halvdel er privatkunder. Mens ti procent af salget består af server-løsninger, tegner b2b-salget sig for 40 procent. Private kunder står for omtrent 50 procent af salget.