»Overskuddet er jeg nogenlunde tilfreds med. Men jeg er Ikke tilfreds med omsætningen,« fortæller direktør Thomas Falborg.
Han fortæller at shg.dk i 2004 var nødt til at ændre strategi, da det blev klart at forventningerne til vækst ikke holdt.
» Der kom ikke rigtigt nogle produktnyheder på Cebit sidste år, som kunne være med til at drive omsætningen. Vi gik derfor i gang med at rydde op i vores produktsortiment. Vi er blevet mere konservative på nogle områder,« fortæller Falborg.
I 2005 bliver der fokus både på omsætning og effektivisering. I den forbindelse har shg.dk hentet konsulenthjælp udfra til at se nærmere på logistikken.
»Der er ingen tvivl om at internetforhandlerne - ligesom distributøerne - skal igennem en logistikoptimering. Vi har godt nok ikke samme penge i baghånden. Men vi jyder kan nok nøjes med mindre,« siger Falborg.
Falborg forventer et resultat på linie med i år for 2005.
»Samtidig håber jeg at omsætningen når op over 270 millioner kroner. Hvis ikke den gør det, så vil jeg være skuffet hvis ikke vi til gengæld får et noget større overskud end i år,« siger Falborg