Ingram Micro henter støtte til kampagnen fra centrale leverandører som HP, IBM, Toshiba, Acer og Fujitsu Siemens.
Hensigten er at øge salget ved at bistå forhandlerne på tre punkter. For det første skal forhandlerne øge deres fokus på notebook-salget. Det sker gennem lokale roadshows, webværktøjer og andre marketingaktiviteter, som dækker forhandlernes informationsbehov. Dernæst skal der satses på SMB-markedet gennem særlige bundles, komplette løsninger og attraktive priser. Og endelig - for det tredje - vil distributøren hjælpe forhandlerne til at øge krydssalget af produkter fra eksempelvis Targus og Kensington.
»Krydssalg og opsalg er ekstremt effektive metoder til at øge omsætningen på den ene side og etablere en stærkere kunderelation på den anden side. Krydssalg og opsalg kan imidlertid være meget komplekst, fordi der er så mange modeller, options, tillægsprodukter og serviceydelser. Vi kan hjælpe forhandlere med effektivt krydssalg og opsalg, som viser mulighederne tydeligt og gør det nemmere at de løsninger, som passer til kundernes behov,« siger Anita Lussenberg, som er ansvarlig for leverandør-relationerne hos Ingram Micro Europe.