AOL bombarderes med egne reklame-cd'er

To amerikanske mænd er så trætte af at rende ind i reklame-cd'er fra den amerikanske internetudbyder AOL alle vegne, at de har startet en indsamling af cd'erne. De skal sendes tilbage i hovedet på AOL.

Amerikanerne hader dem, tyskerne hader dem - og det samme gør franskmænd, australiere og briter. De reklame-cd'er, som internetudbyderen America Online (AOL) sender hjem til folk eller får puttet i magasiner og aviser, og som biografer lægger frem.

Den internationale forbrugerkampagne No More AOL CDs har fået medvind i de lande, hvor AOL er udbyder.

To amerikanere, Jim McKenna og John Liebermann, har startet kampagnen i irritation over, at AOL bombarderer folk med reklamer over alt, blandt andet i form af cd'erne.

Derfor indsamler kampagnen nu reklame-cd'erne for at sende dem tilbage til AOL. Målet er at smide en million reklame-cd'er tilbage i hovedet på verdens største internetudbyder.

Indtil videre er der ifølge Associated Press samlet 80.000 cd'er sammen. Tyskerne er mest ihærdige med foreløbig 23.000 indsamlede cd'er.

På kampagnens hjemmeside - besøgt over en million gange - giver brugerne gode råd til hinanden om, hvad AOL-cd'erne ellers kan bruges til; en buddhistisk bedemølle, en ten til at spinde uld med eller en frisbee.

Der er også lister over de personer, der har samlet flest cd'er ind. Her topper to amerikanske ungersvende under navnene Y9 og Nerv sammen med deres hamster, Notorious Fluffy G, listen.

De har samlet 15.197 cd'er ind.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere