Landechef Peter Skou forklarer, at det er large account- og retail-omsætningen, der er steget mest, mens SMB-salget endnu kun har udvist beskeden fremgang.
»Men det arbejder vi på at gøre noget ved. Vi indgik en kontraktaftale med CBC-kæden i starten af året. Den har haft effekt. SMB-salget udgør nu 10 procent af vores samlede omsætning. Tidligere var det nær de nul,« siger han.
Peter Skou forklarer, at der nu skal sættes yderligere skub i SMB-salget. Lige nu indgår blandt andet Topnordic, Computerstore og CBC i leverandørens Solutions Partner-program, men gruppen skal udvides. Han ønsker dog ikke flere end 20 dedikerede forhandlere ind i programmet.
»Hvis man som forhandler gerne vil drage fordel af at være sammen med Toshiba, så er det nu, man skal spidse blyanten,« lyder det fra Peter Skou.
Mere om Toshiba i det kommende nummer af det trykte CRN, som udkommer 23. juni.