På grund af den heftige konkurrence på online-markedet vil Wuptis direktør og medejer Torben Mouritsen ikke afsløre i detaljer, hvordan selskabet har klaret sig igennem sine tre første måneder. Men han vil gerne fortælle, at det er gået godt.
Lanceringen har holdt sig til budgetterne, og det enorme markedsføringsbudget, der ifølge branchefolk skulle være Danmarks næstdyreste, er fortsat i gang med at lokke kunder til gennem tv-reklamer og printannoncer.
Så mange har ladet sig lokke, at den samlede kundeskare i løbet af de første tre måneder har passeret 10.000, oplyser direktøren.
I Wuptis udbud af it-produkter, forbrugerelektronik og hårde hvidevarer har kunderne valgt så dyre varer, at gennemsnitskøbet omfatter en pris på adskillige tusinde kroner. Dermed er Wuptis omsætning kommet op på et anseeligt tocifret million-beløb på de tre første måneder, fortæller Torben Mouritsen.
Wupti.com er en del af elselskabet NRGi. Udover at tilbyde almindelige finansieringsydelser til kunderne overvejer man hos Wupti derfor også at lade kunderne betale for stereoanlæg, computere over vaskemaskiner over deres almindelige el-regning.