Den nyudnævnte kanalchef for Dell i USA, Greg Davies, bebuder ifølge CMP Channel, at han inden for den næste måned vil lancere en test-version af et nyt registreringssystem for selskabets kanalpartnere. Oven i købet arbejder Dell med, hvad direktøren betegnede som et »unikt online-element« til fremtidige salgsprogrammer til solution providers.
Også i Europa og i Danmark er Dell i øjeblikket i gang med at teste forskellige modeller for samarbejde med kanalforhandler og detailkæder.
»De kanalpartnerne vi har i dag er fortæller os gerne, hvordan vi kan forbedre os. De mener, at vi har behov for en registreringsproces for aftaler og handler , som gør dem sikre på, at vi ikke vil konkurrere med dem, når en handel er blevet godkendt,« siger Greg Davies.
Selv om Dell gennem tiden har profileret sig som direkteforhandler, har Dell i dag en global omsætning på knap 50 milliarder kroner årligt via indirekte kanalsalg.
I interviewet med CMP Channel gør Greg Davies meget ud af at fortælle om den succes , som Dell har haft med at sælge og drifte logistik-løsninger online.
Siden selskabets grundlægger Michael Dell i maj udtalte, at der nu skulle øget fokus på salg gennem blandt andet detailkæder, har mange amerikanske solution providers udtrykt skepsis over, hvor dybt Dells begejstring for salgskanalen egentlig stikker.