Asus Nordic ville ikke hjælpe, da en frustreret kunde mistede sin computer i posten. På vej tilbage fra reparation forsvandt computeren, men Asus Nordic, der havde solgt PC'en ville ikke erstatte tabet. Det fik kunden, Bo Bergdahl til at skrive et læserbrev til svenske PC för Alla. I læserbrevet sukkede han over at skulle undvære sin computer og udtrykte sin skuffelse over at Asus ikke kunne eller ville give ham hans computer tilbage.
Det fik Asus Nordics Michael Girgis til at ringe til kunden, der blev rystet over at få følgende besked:
»Ellers må vi føre dette som en retslig proces, og så kan der være tale om erstatning,« sagde Michael Girgis ifølge kunden.
Asus vil ikke udtale sig til CRN om det skete, men til PC för Alla siger Michael Girgis:
»Jeg har ikke truet med at retsforfølge ham. Jeg har bare oplyst, at der findes regler som styrer, hvad man må skrive.«
Efter at en af bladets journalister skrev en artikel om den ulykkelige kunde, trak en læserstorm i løbet af få minutter op omkring firmaet, der nogle timer siden gik ud med en undskylding i bladets debatforum.
»Vi beklager, at vi ikke har taget os tilstrækkeligt med til for at sætte os fuldt ud ind sagen og vil gøre vores bedste for at løse det på tilfredsstillende måde for kunden,« skriver Asus Nordic i et svar til de over 100 læsere, der har kommenteret på sagen.
Efter at bladet gik ind i sagen har Asus sendt kunden en ny computer. Ifølge PC för Alla mangler den dog svensk tastetur.