Regnskabsåret 05/06 sluttede med et ordentligt hul i kassen for onlinebutikken Getmore. Årets underksud blev på 1,2 millioner kroner og det meste af ejenkapitalen var væk.
Ifølge direktør Sagib Hussain var millionunderskuddet dog et nødvendigt onde.
»Det var vigtigt for os at få styr på logistikken, så i den sidste periode af året, investerede vi i et helt nyt logistiksystem, og i det sidste kvartal kørte hele butikken derfor på vågeblus, Frotæller Sagib Hussain til CRN.
Faktisk gav Getmore overskud i de første tre kvartaler af 05/06 ifølge direktøren, men det sidste kvartal og investeringerne i logistikken sendte regnskabet i rødt. Getmore var dog aldrig i nærheden af konkurs.
»Allerede i løbet af det første kvartal fik vi genetableret ejenkapitalen, og jeg forventer nu, at vi ender med et årsresultat for 06/07 på mellem to og 2,5 millioner kroner,« forklarer han.
Sagib Hussain ejer Getmore sammen med Asif Mahmood og de to iværksættere står også bag Multimedia World (MMW) og den tilhørende butik på Falkoner Allé.
MMW kom ud af 05/06 med et mindre overskud, men det skyldtes alene indehavernes gevinst på aktiehandel. Selve driften gav et underskud på knap 600.000 kroner før finansielle poster. Aktiesalget gav et overskud på knap en million og sendte årets resultat op i 386.000 kroner.
»Der er ingen tvivl om, at konkurrencen er blevet hårdere, og det er den primære årsag til, at vi kørte i minus i Multimedia World sidste år. Men her fra årsskiftet har vi fået ansat nogle salgs- og marketingskapaciteter, der vil give os en mere gennemtænkt strategi,« forklarer Sagib Hussain.
Han forventer, at den nye strategi vil slå igennem hurtigt, og at MMW vil kunne levere et overskud på mellem en halv og en hel million på driften allerede i dette regnskabsår.
Volumen er nøglen til succes, men MMW skal ikke ud og konkurrere med de andre forhandlere på edbpriser, hvis det står til indehaveren. Det er Getmores opgave. I stedet skal MMW føre sig frem på positionen på Falkoner Allé.
»Vi er centralt placeret i København, og butikken er godt kendt, og vi skal vinde på, at folk kommer ind til os og får en bedre sevice,« fortæller Sagib Hussain.