Dårlig oplevelse skader e-handel

En dårlig oplevelse med e-handel skader alle netbutikker, viser erfaringer fra e-handelsfonden.

En kunde i en netbutik føler sig nemt forurettet ved køb over internettet. Og det går ud over hele e-handelsbranchen, fordi kunden let mister tilliden til e-handel, mener e-handelsfonden.

Ofte er det uvidenhed eller ubetænksomhed fra netbutikkens side, der er skyld i kundens dårlige oplevelse af internethandel, fordi de ikke overholder aftaler, tidsfrister eller giver forbrugeren unødigt bøvl og besvær.

Nethandel er stadig noget nyt for kunden, så derfor lader kunden en dårlig købsoplevelse gå ud over alle netbutikker - alene af den grund, det er nyt.

Nøglen til at undgå dårlige købsoplevelser er at styre forbrugerens forventninger og at give den nødvendige information, så han ved, hvad han får. Kan leveringstiden være tre dage, så skal netbutikken ikke skrive, at leveringen sker indenfor to dage.

Holder netbutikken, hvad den lover, så er vejen banet for gode kundeoplevelser.

Den erfarne netbruger har ikke de samme problemer som den uerfarne og kan godt skelne imellem handelsformen og den netbutik, der gav en dårlig oplevelse, mener e-handelsfonden.

E-handelsfonden tildeler e-mærket til virksomheder og organisationer, der lever op til lovgivningskrav og e-handelsfondens særlige krav om korrekt og etisk adfærd på nettet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere