En planlagte messe i Bella Center, der skulle løbe af stablen i oktober måned er blevet aflyst. Arrangøren, den norske messearrangør NPG, oplyser, at man ikke har kunnet skaffe tilstrækkelig med udstillere til, at man kunne nå at arrangere messen. Også messen, der skulle have fundet sted to uger tidligere i Stockholm, er blevet skrinlagt.
»Det har vist sig vanskeligt med baggrund i timing og markedssituation at gennemføre Electroworld 2008 i Danmark,« udtaler nordisk produktchef i NPG Messe, May Britt Bjerke.
Begge messer er derfor udsat indtil videre, fortæller hun.
En erfaren arrangør af it-forbugermesser er Allan Carøe Sørensen, fra Midt-Data. Han arrangerede i 2004, 2005 og 2006 en række store computermesser. Den meste besøgte, i 2005, havde 20.000 besøgende i både Viborg og København.
Han afviser, at det skal være manglende interesse fra kunderne, der betyder, at der ikke bliver arrangeret forbrugermesser.
»Hvis man som kunde interesserer sig for it, skal man nok komme,« fastslår han.
Han har trukket sig fra at lave forbrugermesser, og fortæller, at det var svært at få producenterne til at ville investere tid og kræfter i en messe. Mens virksomhederne er nogenlunde sikre på, hvilket afkast man får fra at annoncere i et katalog, er det svært at forudse, hvor stort et salg man får ved at deltage på en messe.