Teleklager koster millioner

Tele2 tegner sig for 20 procent af alle klager til Teleankenævnet. Nu risikerer selskabet at skulle betale en regning på 1,5 millioner kroner.

Teleselskabet Tele2 tegner sig for 20 procent af alle klager til Teleankenævnet. Nu risikerer selskabet at skulle betale en regning på 1,5 millioner kroner for de mange klager.

»Vi er meget kede af de mange klager, vi har fået, men der er ikke andet at sige, end at vi må betale vores andel,« siger Tele2's markedsdirektør, Thomas Nistrup, til ComON.

Driften af Teleankenævnet finansieres nemlig af teleselskaberne, således at de betaler, efter hvor mange regninger de modtager.

De mange Tele2- regninger skyldes især utilfredshed med selskabets fastnetløsninger.

I forhold til Tele2's beskedne markedsandel på kun 9 procent af kunderne, stod selskabet sidste år for hele 42 procent af fastnetklagerne hos Teleankenævnet. Og det er ikke tilfredsstillende, så derfor har Tele2 iværksat en række tiltag, der skal styrke forholdet til kunderne.

»Det er trist, at vi har fået så mange klager, og vi vil meget gerne gøre det bedre i fremtiden. Derfor har vi blandt andet lavet et stort internt klageteam på syv personer, der udelukkende behandler klager - desuden har vi lavet et kundepanel, ansat en kvalitets- og klagekoordinator, givet mulighed for at chatte med direktøren og lavet et stort serviceregnskab,« siger Thomas Nistrup til ComON.

Teleankenævnet har i 2004 modtaget 158 klager over Tele2. Til sammenligning modtog Teleankenævnet 155 klager over TDC og 137 klager over Telia. Og når en klage typisk udløser en regning på mellem 6.000 og 10.000 kroner, vil Tele2's samlede regning sandsynligvis nærme sig de halvanden million.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere