New York Times har købt den amerikanske internet-portal About.com for et kontant beløb på 2,3 milliarder kroner. Det er 23 gange mere end About.coms forventede omsætning i det indeværende forretningsår. Sælgeren er mediehuset Primedia, som selv købte About.com for 3,9 milliarder kroner i aktier i slutningen af 2000. Men About.com har udviklet sig til en rigtig dårlig forretning for Primedia og er altså nu solgt med et tab på 1,6 mia. kr.
Flere amerikanske medier havde spekuleret over et muligt salg af About.com til internet-giganter som Time Warner, Yahoo, Google eller Ask Jeeves, og det var ventet, at salgssummen ville blive betydelig lavere end de 2,3 mia. kr.
About.com er baseret på omkring 500 frivillige guider, som rådgiver om alt fra personlig økonomi til rejser, sundhed og madlavning. Sitet har omkring 22 millioner unikke besøgende om måneden.
New York Times Company oplyser at About.com skal fortsætte som en selvstændig forretningsenhed og udbygges med nyt indhold.