Danskernes og specielt de unges kendskab til de nye multimediebeskeder, MMS, der regnes som afløseren for SMS-beskeden, er stærkt stigende. For 6 måneder siden vidste 23% af danskerne, hvad en MMS-besked var. I dag kender 41% af danskerne og 61% af de unge mellem 16-22 år til MMS. Det viser en analyse som Gallup har udført for Nokia.
11% af de 16-22 årige har i dag en mobiltelefon med kamera, og lidt over halvdelen forventer at anskaffe sig én i løbet af 2 år. 62% af de helt unge synes således, at det kunne være interessant at tage fotos med mobiltelefonen, mens 26% af resten af befolkningen finder det interessant.
Knap halvdelen af de unge forventer, at de vil anvende deres mobiltelefon med kamera til at optage levende billeder og tage fotos af fester. Blandt folk over 23 år er det imidlertid hobbyen og fritiden, der skal foreviges og sendes videre til andre.
I takt med danskernes stigende kendskab til MMS er de også blevet mere prisbevidste. For et halvt år siden var vi villige til at betale 3,36 kr. for at sende en MMS-besked. I dag er vi i gennemsnit villige til at betale 2,44 kr. Priserne hos teleselskaberne ligger i dag omkring 3 kroner.
Hvis vi bliver spurgt om, hvor vigtig prisen er, hvis vi skal sende et foto fra mobiltelefonen så svarer 34% meget vigtig og 23% vigtig.