Flere kender til billedbeskeder

Kendskabet til sms'ens afløser, mms'en, er fordoblet den seneste halve år. Men flertallet finder billedbeskederne for dyre.

Danskernes og specielt de unges kendskab til de nye multimediebeskeder, MMS, der regnes som afløseren for SMS-beskeden, er stærkt stigende. For 6 måneder siden vidste 23% af danskerne, hvad en MMS-besked var. I dag kender 41% af danskerne og 61% af de unge mellem 16-22 år til MMS. Det viser en analyse som Gallup har udført for Nokia.

11% af de 16-22 årige har i dag en mobiltelefon med kamera, og lidt over halvdelen forventer at anskaffe sig én i løbet af 2 år. 62% af de helt unge synes således, at det kunne være interessant at tage fotos med mobiltelefonen, mens 26% af resten af befolkningen finder det interessant.

Knap halvdelen af de unge forventer, at de vil anvende deres mobiltelefon med kamera til at optage levende billeder og tage fotos af fester. Blandt folk over 23 år er det imidlertid hobbyen og fritiden, der skal foreviges og sendes videre til andre.

I takt med danskernes stigende kendskab til MMS er de også blevet mere prisbevidste. For et halvt år siden var vi villige til at betale 3,36 kr. for at sende en MMS-besked. I dag er vi i gennemsnit villige til at betale 2,44 kr. Priserne hos teleselskaberne ligger i dag omkring 3 kroner.

Hvis vi bliver spurgt om, hvor vigtig prisen er, hvis vi skal sende et foto fra mobiltelefonen så svarer 34% meget vigtig og 23% vigtig.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere