Der skal lues gevaldigt ud i sammensuriumet af information på Jubiis hovedside, og kvindeuniverset skal tones langt ned. I hvert fald i det øverste lag.
»Vores forside skal ramme bredt og sende folk videre til underområder for kvinder, mænd osv. Det rodede og kvindlige på forsiden skal væk, så den bliver mere balanceret mod flere målgrupper,« siger Peter Lundsgaard.
Underområderne skal fungere selvstændigt, så Jubiis opgave ikke bliver at ramme alle, men alligevel gør det, fordi underområdernes opgave bliver at ramme deres målgruppe præcist.
Peter Lundsgaard vil ikke oplyse, hvad han og hans fire partnere har givet for Jubii. Men ifølge ComONs oplysninger ligger det betydeligt under de priser, der tidligere har været fremme. Blandt andet er 30-40 millioner blevet nævnt. På den baggrund mener Martin Thorborg, at der er gode penge at hente på Jubii.
»Med den pris de nye ejere har betalt, så skal de være godt dumme for ikke at tjene en formue ved et eventuelt videresalg. Alene at slippe fri af Lycos betyder, at Jubii ikke skal aflevere 30-40 millioner om året til ejerskabet,« siger Martin Thorborg.
Jubii har haft underskud i de seneste år, men det skal ses i lyset af de penge, Lycos har trukket ud af selskabet.
Også Peter Lundsgaard er glad for ikke længere at være under Lycos ejerskab.
»Vi er sammen med Freeway det eneste danske online selskab, der er uafhængigt af andre interesser end internettet. Derfor kan vi arbejde med hvem vi vil. Vi kan i princippet lave partnerskab med både Aller, Bonnier og Egmont,« siger Peter Lundsgaard.
Martin Thorborg mener, at vejen frem for Jubii er at løbe skrigende bort fra tanken om at være portal for alle. I stedet skal der fokuseres benhårdt på en målgruppe.
»Jubii har tabt brugere hver dag i otte år, fordi det er et sammensurium af alle mulige tjenester ud fra en tanke som var relevant i nettets første år. Hvis jeg havde købt Jubii, ville jeg lave en seniorportal med stor skrift og alt om golf, rødvin og opera,« siger Martin Thorborg.
Peter Lundsgaard er meget entusiastisk omkring købet, men bliver nødt til at bruge den første tid på at gøre sig uafhængig af Lycos. Først herefter vil de 20 medarbejdere for alvor fokusere på det nye Jubii.
En lang række af de største danske mediehuse fik tilbud om at købe Jubii.