TDC forsvarer sig mod forbrugerkritik

Forbrugerinformationens kritik af telefonregningerne fra de danske teleselskaber preller af på TDC. Her er kunder godt tilfredse, lyder det fra topchef Henning Dyremose.

Teleselskabet TDC vil ikke sidde Forbrugerinformationens kritik af uklare telefonregninger overhørig.

- Målt i forhold til vores store kundetal er TDC ifølge de nyeste tal fra IT- og Telestyrelsen blandt de teleselskaber i Danmark, der har færrest klager. Vi udsendte sidste år cirka 16 millioner teleregninger. 0,6 promille af
regningerne udløste en klage til os, siger administrerende direktør og koncernchef Henning Dyremose, TDC, i en pressemeddelelse.

Forbrugerinformationen beskylder branchen for at rode og at "det bugner med fejl i de ofte uforståelige regninger fra teleselskaberne."

TDC påpeger, at langt de fleste klager mod selskabet ordnes i mindelighed mellem kunden og TDC:

- Vores interne undersøgelser viser, at kunderne i TDC generelt er godt tilfredse med vores behandling af klagesagerne. Fire ud af fem er tilfredse med afgørelsen. Og tre ud af fire er godt tilfredse med forklaringerne på
afgørelsen, siger Henning Dyremose.

I 2001 og første halvdel af 2002 klagede cirka 700 af TDCs kunder direkte til IT- og Telestyrelsen, Telebrugernævnet eller Forbrugerankenævnet. I samme periode afgjorde disse organer omkring 680 klager fra TDC-kunder.

TDC oplyser videre, at selskabet får medhold i cirka 95 procent af alle de sager, der bliver afgjort af IT- og Telestyrelsen, Telebrugernævnet eller Forbrugerankenævnet.

Relevant link:

TDCs pressemeddelelse




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere