Den lille danske virksomhed Play Network vil indenfor kort tid kaste sig ud i on-line markedsføring af film på international plan i bedste Youtube-stil.
I dag samler Play Networks´online-portal filmtrailer.dk biograftrailere til både biograf og dvd-film på det danske marked. Samtidig stiller Play Network en database til rådighed for hjemmesider, der vil skabe et filmunivers med trailere, filmbeskrivelser, billetkøb og anmeldelser. Og til Play Networks kundekreds hører blandt andet MSN, Jubii, TDC og Arto, der streamer rundt regnet en million trailere på mere end 60 hjemmesider.
I øjeblikket er virksomheden ved at starte et lignende koncept i Norge og Sverige. Men Play Network har ambitioner om at promovere film på internationalt plan.
»Vi vil ganske enkelt være den platform, hvor alle producenter uploader deres trailere og alle medier leder efter filmindhold,« siger Christian Ziegler, der er administrerende direktør i Play Network til Børsen.
For at indfri drømmen om et internationalt Youtube for filmbranchen, regner virksomheden med at investere stort i de kommende to år med store underskud til følge. Virksomheden regner med at investere og opgradere teknisk udstyr samt ansætte flere programmører. Alene i år forventer Play Network at vokse fra seks til 20 medarbejdere.