Rapport: Dårlig kundeservice hos Peoplesoft

Trods storvækst i Norden de seneste år, er kunderne stærkt utilfredse med den service, som Peoplesoft giver dem. Mangelfuld og ude af stand til at overholde aftaler, lyder vurderingen.

Regnskabet og visionerne ser flotte ud for den amerikanske software-leverandør, Peoplesoft. Selskabet er femdoblet i Norden på to år, og der bliver stadig flere brugere selskabets software.

Men ude hos kunderne har selskabet problemer med at levere en ordentlig service. Det fremgår af rapporten »ERP i Danmark«, som konsulentvirksomheden Nathan & Co. sendte på gaden i sidste måned.

»Kunderne oplever supporten som mangelfuld og selve supportorganisationen som uigennemsigtig,« lyder konklusionen fra Herbert Nathan, der forklarer, at kunderne samtidig kalder Peoplesofts salgs- og serviceorganisation for ude af stand til at overholde indgåede aftaler.

Derudover kritiseres Peoplesoft for at have for få partnere og konsulenter til at løse kundernes problemer.

Det er meget hårdt skudsmål for selskabet, der ellers får nogle af de bedste karakterer rent funktionelt.

Fordobler serviceafdeling.
Peoplesofts nordiske direktør Anders Ottoson erkender, at kunderne ofte må til England for at få konsulentbistand, fordi den nordiske kundebase endnu er stor nok til at kunne finansiere flere konsulenter. Men problemet vil blive løst det kommende år, forsikrer han.

»Vi arbejder intenst for at få flere partnere, som kan sælge og implementere løsningerne. Det er dog min vurdering, at en del af problemet bliver løst i kraft af den aftale, som vi har lavet med IBM for nylig,« siger han til IT-avisen ComON og henviser til den strategisk alliance, som selskaberne indgik i september, der betyder, at Peoplesoft-applikationerne fremover skal køre på IBM's websphere-platform.

Derudover skal antallet af servicefolk internt i Peoplesoft fordobles i 2005.

»På vores servicekontorer har vi i øjeblikket 25 ansat. Til næste år skal det tal øges til 50,« siger Anders Ottoson.

I ERP-rapporten peger Herbert Nathan desuden på, at det skaber en usikkerhed, at der stadig ikke foreligger en plan for hvornår, den fuldstændige produktmæssige integration mellem J. D. Edwards-psoftwaren og Peoplesoft-produkterne er tilendebragt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere