Rabat på billetterne var tænkt som en fremragende service for Telias yngre mobilkunder, men nu fører hovedsponsoratet af den aflyste Wig Wam Tour koncertrække i stedet til et stort tab.
Efter den første fiasko i Odense sidste weekend, valgte arrangørerne bag Wig Wam Tour - med kunstnere som Thomas Helmig og DAD i spidsen - onsdag at aflyse de sidste seks koncerter i Aalborg, Århus og København.
- Vi er ærgerlige over, at det er sket, men der er åbenbart en mætningsgrad for, hvor mange koncerter med DAD og Thomas Helmig, folk har lyst til at gå til i løbet af en sommer, siger direktør i Telia Mobile, Jesper Brøckner, til Computerworld Online.
Telia benyttede sponsoratet til at give nye kunder halv pris på billetterne, hvis man samtidig købte et Telia-mobilabonnement.
Selskabet lover nu kunderne at betale pengene for billetterne tilbage i løbet af næste uge.
- Som et led i vores kontrakt med Rock On (Wig Wam-arrangøren, red.) oplyser vi ikke, hvor mange penge vi har skudt i projektet, siger Jesper Brøckner.
Tabet kan dog estimeres til et et-cifret millionbeløb.
Nu håber Brøckner på kundernes forståelse for, at Telia ikke har været herre over billetsalget:
- Vi vil gerne gøre noget ekstra for vores yngre målgruppe, og derfor vil vi også i fremtiden sponsorere musikevents, hvor det kan komme vores kunder til gode. Men det indebærer hver gang en risiko for aflysning, og det må vi lære at leve med, siger Jesper Brøckner.