Sonofon vil give TDC-ledelsen søvnløse nætter.
I de kommende år vil mobiludbyderen målrettet jage kunder fra hovedkonkurrenten TDC. Sonofon har oprettet salgsboder i 72 udvalgte Føtex-centre og ansat 300 unge medarbejdere.
Et af stederne er Føtex på Nørrebro, hvor en af de ivrige sælgere tilfældigvis forsøgte at prakke Deres udsendte ComON-journalist et billigt abonnement på. Han ville gerne fortælle, at Sonofon havde lejet sig ind i Føtex for fire år. Fra Sonofons topledelse holder man dog kortene tæt til kroppen, når det handler om selskabets kundemål:
»Vi har store forventninger,« siger Sonofons markedsdirektør Peter Berg til epn.dk. Han vil ikke afsløre, hvor mange kunder teleselskabet forventer at kapre fra hovedkonkurrenten TDC i det kommende år.
Med de 72 nye butikker eller rettere salgsbode lagt oveni Sonofons 94 egne butikker er forretningen med ét vokset til næsten det dobbelte.
»Vi kan se, at når det er vores egne medarbejdere, som sælger telefoner og mobilabonnementer til kunderne, giver det en bedre indtjening,« siger Peter Berg.
Blandt andet sørger Sonofon-sælgerne for, at telefonerne bliver opdateret med nogle af de indholdstjenester, som Sonofon distribuerer på mobiltelefonen.