En 2GHz pc med dvd-drev for under 4000 kroner. Det er tilbudet fra Fujitsu Siemens, der har sænket prisen for at snuppe markedsandele fra konkurrenterne og gøre opmærksom på sine pc'er, der er miljø- og energimærkede. Prisen er op til 30 pct. billigere end den typiske pris for en tilsvarende mærkevare-pc, oplyser Fujitsu Siemens.
»Kampagneprisen beviser, at vi let kan overgå de priser, som folk ellers forbinder med at købe direkte hos producenten via nettet, eller når de vælger en bambus-pc,« forklarer adm. direktør Michael Plougmann, Fujitsu Siemens Computers A/S.
Michael Plougmann understreger, at kampagnevarerne fra Fujitsu Siemens Computers ikke er sidste-års-modeller eller maskiner, der har samlet støv på et afsides lager.
»De maskiner, vi har sat på tilbud, er vores nyeste modeller,« siger Michael Plougmann.
Han ser Dell som sin primære konkurrent på markedet, men selvfølgelig også HP og IBM. I en pressemeddelelse skriver Fujitsu Siemens at prisnedsættelsen er en direkte krigserklæring til de øvrige aktører på pc-markedet.
Kampagnen har indtil i dag været så hemmelighed, at Fujitsu Siemens egne sælgere først fik besked om slagtilbudet her til morgen.
Fujitsu Siemens Computers' 3995 kroners kampagnemodel rummer en 2GHz Intel Celeron processor, 256 MB DDR RAM, 40 GB harddisk, 16/48x DVD drev og Microsoft Windows XP Professional DK.