Endnu findes kun meget få tv-stationer, som producerer udsendelser til Internet, men det nystartede ScoopStation satser på at erobre det nye marked. Billedkvaliteten er det største problem, når der skal sendes videosignaler over Internet, og ISDN er mindstekravet, hvis man vil modtage stationens programmer.
ScoopStation lægger ud med fem kanaler; livsstil, musik, extreme, dokumentar og motor. Udsendelserne har typisk en varighed på 12-15 minutter og modtages som "streaming video", så man ser videobilledet, mens det hentes ned. Fra starten ligger der 4-5 programmer på hver af de fem kanaler.
Billedkvaliteten betegnes som "near VHS" med en videovindue på 10 x 15 centimeter. ScoopStation fortæller, at brugere med ADSL-linier kan se udsendelserne i fuld skærmstørrelse.
Bag projektet står en række investorer fra film-, IT-, Internet- og reklameverdenen. Hovedaktionær er Overvej Holding, der ejes af brødrene Michael og Henrik Kastrupsen fra reklamebureauet Ravn & Rønne.