Sort skærm, intet hul i gennem. Det er virkeligheden for de af TDC?s internetkunder, der i dag har forsøgt at benytte newsserveren. Serveren er nedtaget på grund af en hardwarefejl, og selskabet har tidligere på dagen oplyst at det kan tage 3-4 dage at få rette fejlen.
For fjorten dage siden var serveren ligeledes afbrudt, dengang grund af en softwareopdatering. Da gik der tre dage, før TDC på sin hjemmeside orienterede kunderne om problemerne.
Kundedirektør Ewald Schou Jensen, Opasia, beklager fejlene og oplyser, at TDC nu arbejder på at få den rettet hurtigst muligt.
- Det er klart, at newsserveren er del af den service, kunderne køber med internetabonnementet. Vores kunder har selvfølgelig krav på, at servicen kører. Vi kan dog ikke gardere os mod tekniske problemer, siger han.
Den manglende information forklarer kundedirektøren med, at internetforbruget er lavere i juli, og at TDC derfor muligvis ikke har modtaget fejlmeldinger,. Under alle omstændigheder er han dog enig i, at tre dage er for lang tid uden drift.
- Det er klart, at det ikke skal tage tre dage at få lavet en opdatering, siger Ewald Skov Jensen.
Han tilføjer, at det er en klar prioritet at oplyse om tekniske fejl på hjemmesiden, ikke mindst fordi de mange fejlmeldinger og spørgsmål om driften belaster kundeservice meget.
Ewald Skov Jensen oplyser, at den nuværende fejl skyldes et nedbrud af en disk i serveren. Fejlen er ved at blive rettet, og han forventer, at driften er normal igen fredag eftermiddag.
Fejlen hos TDC har allerede fået Computerworlds læsere til at reagere. Du kan følge debatten her.