Efter sammenlægningen med Orange er Telia atter klar til at satse på bredbånd til private. Det skriver Jyllands-Posten.
For to år siden droppede Telia ellers det marked for udelukkende at fokusere på bredbånd til erhvervslivet. Men nu er de private igen kommet i søgelyset.
»ADSL-løsninger vil komme til at optræde blandt vores produkter,« siger Telia Mobiles administrerende direktør Jesper Brøckner til Jyllands-Posten.
I øjeblikket er der omkring en million private danskere, som har en bredsbåndsopkobling. Da Telia trak sig ud af markedet for to år siden, var tallet blot 300.000. Derfor kritiserer teleanalytiker John Strand Telia for at have misset et stor marked.
Han vurderer ikke det nye tiltag til at blive en stor konkurrent til de allerede etablerede udbydere som TDC, Cybercity, Tele2 og Tiscali.
»Det er bare endnu et tegn på den slingrekurs, som Telia har fulgt i Danmark,« mener Strand ifølge Jyllands-Posten.