For en måned siden skabte Miracle røre ved at lade en programmør installere en database med næsen, og alligevel klare opgaven på under en halv time. Happeningen var tænkt som en hån mod IBM, der havde afgivet tilbud på samme opgave til en dansk kunde. IBM-tilbuddet gik på, at selskabet ville skulle bruge 50 konsulent-timer på opgaven.
Efterfølgende er det kommet frem, at flere andre danske IBM-kunder har taget tilbud fra IBM, der kalkulerede med langt større timeforbrug, end hvad opgavens simplicitet ifølge Miracle burde berettige til.
»Vi er normalt ligeglade med, hvad andre gør. Men det her synes vi simpelthen er noget pis. Og der er alt for mange eksempler på IBMs ublu overpriser,« siger Mogens Nørgaard.
Derfor har han nu lanceret en såkaldt positivliste. På Miracles
hjemmeside kan man læse følgende om initiativet:
»Har du fået et tilbud på konsulent-opgaver, projekter eller service inden for it, fra et firma på vores Positiv-liste, er vi klar til at gøre det for halv pris af tilbudsprisen.
På positivlisten står der kun et firma: IBM.
Mogens Nørgaard uddbyber, at tilbudet om at levere de ydelser, som IBM har givet tilbud på, til halvdelen af IBM's pris, gælder indenfor alle områder, hvor Miracle er aktiv, det vil sige et ret bredt udsnit men ikke hele IBMs samlede produktportefølge.
Miracle AS tilbyder konsulentopgaver og service vedrørende databaser, operativsystemer og applikationsservere.
Ved redaktionens slutning var det endnu ikke lykkedes at få en kommentar fra IBM Danmark.