Peter Juul Jørgensen, der fra i går kunne kalde sig direktør for Lenovo i Danmark, er i disse dage i dialog med en række IBM-partnere for at få deres nye aftale med Lenovo på plads.
»Der bliver ikke de store forandringer for hverken forhandlere eller kunder. Vi har forberedt dette her stort set siden Lenovos køb blev annonceret i december,« siger Peter Juul Jørgensen.
Han kalder derfor overgangen fra IBM Personal Systems Group til Lenovo for en evolution og ikke en revolution.
»Vi kommer fortsat til at sælge computerne under IBM-navnet, og kunder og forhandlere vil få den samme gode service som før,« siger han.
IBMs sælgere vil også fortsat gå ud med Lenovos computere i deres portefølje.
»Vi holder et fælles Partner Kickoff med IBM her sidst i August. Det viser at vi stadig arbejder meget tæt sammen,« siger Peter Juul Jørgensen.
I det hele taget forventer Peter Juul Jørgensen ikke, at der udefra bliver nogen synlig forskel før i fjerde kvartal, hvor han håber, at der kommer lidt flere nye Lenovo-produkter.
»Jeg håber at vi allerede i år kan supplere vores produktportefølje, så vi får mere at tilbyde i den lidt lavere ende af markedet,« siger han.
Deciderede produkter henvendt mod retail tror han dog ikke vi får at se i Danmark lige med det samme.
»Jeg regner dog med at vi næste år får nogle produkter, der gør, at vi også kan deltage i hjemmepc-ordninger og lignende sager,« siger Juul Jørgensen.
Det er omkring 60 ansatte hos IBM, der 1. august har skiftet kasket til Lenovo. De sidder dog stadig hos IBM i Lyngby.
»De fleste kommer til at tale med de samme mennesker som. Dog skal vi ud og ansætte et par nye hoveder for at fylde alle huller ud i vores organisation,« siger Juul Jørgensen.