Forsoningsmøde om mobil-kundeskift

TDC og selskabet konkurrenter mødes i denne uge med det formål at finde en løsning på de mange fejl i forbindelse med flytningen af mobilkunder fra et selskab til et andet.

Det tyder på, at de stridende parter i mobilbranchen.er ved at blive gode venner igen. TDC har indkaldt Tele2 til forsoningsmøde i denne uge med det formål at finde en løsning på problemerne.

»Vi er helt klart interesserede i at få løst problemerne, og det er glædeligt, at TDC nu har taget kontakt til os. Det koster jo en masse ressourcer - både hos os og dem - og kommer ingen til gode. Slet ikke kunderne,« fortæller Tele2s markedsdirektør Thomas Nistrup til IT-avisen ComON.

Han forklarer, at det generelt er et »brancheproblem« og, at branchen derfor som helhed er meget interesseret i at finde en løsning. På fastnetområdet fungerer det fint, forklarer Thomas Nistrup, men endnu er der ikke de samme forretningsgange på mobilområdet.

»Man bør kunne lave et moderne system, der fungerer elektronisk, så kunder kan blive flyttet fra et selskab til et andet på én dag. Dertil kommer den tid, det tager at lave et sim-kort. Men samlet bør tiden ikke være længere end maksimalt syv arbejdsdage,« siger Thomas Nistrup.

Et af de nuværende problemer er, at når Tele2 får fat i eksempelvis en Telmore-kunde, kan selskabet ikke identificere om kunden er i stald hos TDC, Telmore eller en helt tredje, der bruger TDCs netværk, fordi det nuværende system ikke kan skelne mellem selskaberne.

Derfor sender Tele2 typisk anmodningen til TDC, der hvis de ikke kan genkende kunden, afviser skiftet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere