Netbutikken E-Outlet skulle gå i luften den første december med billigt elektronik til svenskerne. Siden slog sig op på at være Skandinaviens største.
Flere af E-Outlet tilbud var dog næsten for gode til at være sande. Det fik det svenske forbruger netsted Cint til at kigge virksomheden efter i kortene.
E-Outlet havde ellers bestilt en storstilet reklamekampagne, men virksomheden havde ingen fast adresse og der var ingen kontaktoplysninger på siden.
Cints undersøgelse viste, at reklamekampagnen var bestilt via en taletidstelefon, som ikke kunne spores, og det fik reklamesbureauet JC Decaux til at lægge kampagnen på is.
Endvidere er det kommet frem at E-Outlet.se har skiftet ejere for knap 14 dage siden, men det har været umuligt at træffe bagmændene bag selskabet.
På E-Outlets hjemmeside er der nu en meddelelse fra hostingselskabet Starweb, der gør opmærksom på, at siden er lukket. Samtidig lægger Starweb afstand til butikken og gør det klart, at hostingvirksomheden ingen forbindelse har til ejerkredsen bag E-Outlet.se
Svenskerne har før oplevet forsøg på snyd med falske netbutikker. I julen 2005 gik netbutikken Teknikboom.se i luften med en landsdækkende annoncekampagne. Kort efter lanceringen forsvandt hjemmesiden dog igen, og selskabets konti var støvsuget for kontanter.