Markedsføring for millioner skal promovere Windows Phone 7 som løsningen på problemet med smartphones, der i alle mulige situationer har held til at stjæle vores opmærksomhed.
De første reklamefilm for Windows Phone 7 skiller sig markant ud fra mængden af slogans, som konkurrenterne Apple, HTC og Blackberry har brilleret med. Modsat de andres handler Microsoft-reklamen om ulemperne ved en smartphone – eller retterede: Ulemperne ved at skulle have næsen i det mobile cyber-univers, mens man laver alt muligt andet.
Microsofts Mobile Phone 7 hjælper øjensynligt brugerne med at være mentalt mere til stede i samværet med familie og venner, fordi systemet præsenterer alle de vigtigste informationer på eet skærmbillede, fremgår det.
”Øjekast grænseflade” (Glance Interfacing), kalder Microsoft det. The Register noterer sarkastisk, at man dermed bliver bedre i stand til at lade som om man er til stede sammen med sine børn, mens man tjekker op på seneste nyt fra kontoret.
Se Microsoft reklamen her: