For blot to uger siden begyndte Tysklands største discountkæde, Aldi, at sælge taletidskort til billig mobiltelefoni fra sine mere end 4.000 butikker rundt om i Tyskland - og den nye mobilsatsning har været en bragende succes.
Aldi har i de første to uger givet kunderne et introduktionstilbud med sim-kort og for 10 euro forudbetalt mobiltelefoni, og ifølge Børsen har mere end 300.000 kunder taget imod de nye startpakker.
EasyMobiles tyske landechef, Christian Winther, kunne i forbindelse med Aldis indtræden på det tyske marked oplyse, at EasyMobile tager Aldis indtog med sindsro, fordi Aldi og EasyMobile appellerer til to vidt forskellige kundesegmenter, og fordi man med EasyMobiles netløsning kan få en bedre kundeservice, end man kan få i et almindeligt Aldi-supermarked.
Sindsroen har dog ikke forhindret EasyMobile i at sætte sin minutpris ned fra 16 til 14 euro cent for at imødegå Aldis pris på 15 euro cent - en prissænkningen der har tredoblet kundetilstrømningen hos EasyMobile.
Flere teleanalytikeren har tidligere påpeget, at EasyMobile har været alt for længe undervejs på det tyske marked, og at selskabet i kraft af sit langsomme lanceringstempo har sat forspringet over styr.
Teleanalytikeren John Strand vurderer, at der inden for det næste år vil dukke yderligere 30-60 lavprismobilselskaber op i Tyskland.