Med ansættelsen af en topchef fra Sony Ericsson forstærker PalmOne sin fokus på telemarkedet. Den nye europæiske salgsdirektør, Philip Rambech, skal stå i spidsen for et salgsfremstød rettet mod Europas teleoperatører. Han kommer fra en stilling som adm. direktør for Sony Ericsson i England og Irland.
PalmOne har sin styrke inden for håndholdte computere, et segment som i stigende grad vil blive afløst af smartphones. Det globale marked for smartphones er vokset med 112 pct. i det sidste år, viser tal fra Canalys.
Med smartphone-modellen Treo 600 forsøger PalmOne også at erobre en stor del af dette marked, og ansættelsen af Rambech skal styrke palmOnes muligheder for at etablere sig på smartphone-arenaen.
Rambech har tidligere været produktchef for salg i Ericsson og haft globalt ansvar for salg og markedsføring til erhvervsmarkedet.
»Jeg er passioneret tilhænger af at tilføre mere end bare tale-tjenester til både forbruger- og erhvervsmarkedet. Jeg så palmOne som dem, der opfandt synkronisering af kontakter og kalender, og da de købte Handspring, blev der skabt et komplet tilbud inklusive tale- og e-mail-muligheder,« siger Philip Rambech.
I det sidste regnskabsår har Palm solgt omkring 4,1 millioner lommecomputere.