Når mobilkunder ønsker at skifte fra TDC til en af konkurrenterne, sker det meget ofte, at fuldmagten fra kunden af uforklarlige årsager aldrig når frem til TDC, fremgår det af P3 Nyheder.
CBB sender hver måned over 1.000 kundefuldmagter til TDC. I 30-50 procent af disse lyder svaret fra TDC, at fuldmagten ikke er modtaget, og at den skal sendes igen for, at kunden kan blive flyttet til konkurrenten.
Hos Tele2 er tallet nogenlunde det samme, og det får Tele2 til at mistænke TDC for bevidst at smide fuldmagterne fra kunderne væk.
»Tallet er så stort, at der ikke kun kan være tale om fejl. Der må være andre årsager til, at så mange fuldmagter kan forsvinde,« siger markedsdirektør i Tele2, Thomas Nistrup til DR's P3 Nyheder.
»Det er jo noget, der hindrer folk i at flytte fra det ene selskab til det andet,« uddyber han.
TDC har ifølge P3 Nyheder ingen kommentar til, hvorfor at op i mod halvdelen af flytningerne ikke går igennem i første hug.
Teleanalytiker Torben Rune kalder det i P3 for meget utilfredsstillende, at tallet er så højt.
»Det burde nærmere tage syv minutter end syv måneder at overflytte en kunde,« siger Torben Rune til P3.