TDC sylter bevidst kundeskift

CBB og Tele2 anklager TDC for bevidst at sylte sager, hvor kunder ønsker at skifte fra telekæmpen til en af de mindre kunder. Omkring halvdelen af ønskerne når aldrig frem.

Når mobilkunder ønsker at skifte fra TDC til en af konkurrenterne, sker det meget ofte, at fuldmagten fra kunden af uforklarlige årsager aldrig når frem til TDC, fremgår det af P3 Nyheder.

CBB sender hver måned over 1.000 kundefuldmagter til TDC. I 30-50 procent af disse lyder svaret fra TDC, at fuldmagten ikke er modtaget, og at den skal sendes igen for, at kunden kan blive flyttet til konkurrenten.

Hos Tele2 er tallet nogenlunde det samme, og det får Tele2 til at mistænke TDC for bevidst at smide fuldmagterne fra kunderne væk.

»Tallet er så stort, at der ikke kun kan være tale om fejl. Der må være andre årsager til, at så mange fuldmagter kan forsvinde,« siger markedsdirektør i Tele2, Thomas Nistrup til DR's P3 Nyheder.

»Det er jo noget, der hindrer folk i at flytte fra det ene selskab til det andet,« uddyber han.

TDC har ifølge P3 Nyheder ingen kommentar til, hvorfor at op i mod halvdelen af flytningerne ikke går igennem i første hug.

Teleanalytiker Torben Rune kalder det i P3 for meget utilfredsstillende, at tallet er så højt.

»Det burde nærmere tage syv minutter end syv måneder at overflytte en kunde,« siger Torben Rune til P3.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere