Til efteråret får amerikanere i 100 nordamerikanske byer mulighed for at hente løbende nyheder, aktiekurser, vejrmeldinger og anden information ned på armbåndsuret. Det kan ske gennem tjenesten MSN Direct, som Microsoft lancerer når sommeren er gået på hæld.
Teknologien, der gør det hele muligt, hedder SPOT (Smart Personal Object Technology) og blev præsenteret af Microsoft i januar under Consumer Electronics Show 2003. Teknologien betyder, at man kan sende information i billeder og tekst til små enheder via en almindelig FM-sender, der har en forholdsvis stor rækkevidde. Enhederne kan være ure, køleskabsmagneter, nøgleringe etc.
Ifølge norske digi.no vil et abonnement på MSN Direct koste ti dollars om måneden, eller 59 dollars om året. Ud over nyheder, vejrmeldinger og aktiekurser, vil brugere af Microsofts e-post klient Outlook kunne få tilsendt e-mail og påmindelser om aftaler fra kalenderen til sin SPOT-enhed. Men de vil ikke kunne bruge uret til svare på e-posten. SPOT er nemlig envejs, det er eksempelvis ikke muligt at klikke på et link for at hente information.
Lige som det er tilfældet med både Pocket PC, Smartphone og Tablet PC platformene vil Microsoft ikke selv levere hardwaren til SPOT, men lade samarbejdspartnere om det.
To firmaer melder sig klar til at levere SPOT-ure allerede inden lanceringen af MSN Direct. Det er amerikanske Fossil og finske Suunto. Urene vil koste mellem 150 og 300 dollars (1.100 - 2.200 kroner) og stort brug af MSN Direct vil betyde at urenes batterier skal oplades med få dages mellemrum.
Der er umiddelbart ingen planer om at lancere MSN Direct i andre lande - eksempelvis i Europa.